/
1,389 Views0
 
 

Τα σύντομα, καλά σχεδιασμένα μαθήματα μαγειρικής μπορεί να βελτιώσουν τις διατροφικές συνήθειες σε βάθος χρόνου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, στη Σκωτία, ρώτησαν σχετικώς τους γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας, οι οποίοι παρακολούθησαν μαθήματα μαγειρικής επί 4 έως 8 εβδομάδες στην κοινότητά τους.

Τα μαθήματα επιχορηγούνται από την βρετανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των πολιτών. Έως τώρα, όμως, λίγες μελέτες έχουν εξετάσει κατά πόσον πληρούν τον στόχο τους.

Η παρούσα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Public Health Nutrition», έδειξε πως ένα έτος έπειτα από τη λήξη των μαθημάτων, οι γονείς και τα παιδιά τους εξακολουθούσαν να τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, και λιγότερο έτοιμα γεύματα εκτός σπιτιού.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι μερικά επαναληπτικά μαθήματα μπορούν να βοηθήσουν τα οφέλη αυτά να αντέξουν στον χρόνο.

Στο πλαίσιο των μαθημάτων, 100 γονείς είχαν μάθει να καταρτίζουν προσεκτικά τον προϋπολογισμό της οικογενειακής διατροφής, ενώ είχαν συμμετάσχει σε μαθήματα για την διατροφική αξία των τροφίμων και τους υγιεινούς τρόπους παρασκευής του φαγητού.

Πριν και αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι γονείς είχαν συμπληρώσει ερωτηματολόγια διατροφής, τα οποία έδειξαν ότι τα μαθήματα τους είχαν βοηθήσει να νιώθουν σιγουριά όταν μαγείρευαν, προετοίμαζαν και δοκίμαζαν νέες συνταγές.

Οι ερευνητές, όμως, ήθελαν να δουν αν τα οφέλη αυτά μεταφράζονταν σε οφέλη στη διατροφή, καθώς και αν άντεχαν στον χρόνο.

Έτσι, επικοινώνησαν εκ νέου με τους εθελοντές τους έναν χρόνο αργότερα. Οι 44 από αυτούς συμφώνησαν να απαντήσουν στα νέα τους ερωτήματα, τα οποία και έδειξαν ότι εξακολουθούν να μαγειρεύουν με σιγουριά.

Επιπλέον, έτρωγαν πλέον πολύ σπανιότερα εκτός σπιτιού απ’ ό,τι πριν αρχίσουν τα μαθήματα, ενώ φρούτα και λαχανικά βρίσκονταν πλέον καθημερινά στο τραπέζι τους, όταν πριν από την έναρξη των μαθημάτων τα κατανάλωναν λίγες φορές την εβδομάδα.

Ωστόσο, μερικοί από τους γονείς ένιωθαν λιγότερο σίγουροι για τη μαγειρική τους, σε σύγκριση με τις απαντήσεις που είχαν δώσει αμέσως ύστερα από την ολοκλήρωση των μαθημάτων, γι’ αυτό και οι ερευνητές εκτιμούν ότι χρειάζονται και κάποια επαναληπτικά μαθήματα.

Όπως και να ‘χει, η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Άντα Γκαρσία εκτίμησε πως τα μαθήματα μαγειρικής μπορούν να επηρεάσουν την διατροφή μας με θετικό τρόπο και ότι πιθανώς αποτελούν έναν καλό τρόπο για να αναχαιτισθούν πολλά δεινά που σχετίζονται με την κακή διατροφή, όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης και η υπέρταση.

www.tanea.gr
http://ygeia.tanea.gr/default.asp?pid=8&ct=6&articleID=16722&la=1